Tuesday, December 9, 2014

Simplu dar relevant

Salutare,

     Am trecut astazi printr-o intamplare simpla, dar relevanta...asa cum reiese si din titlu:). Bineinteles ca vreau sa o scriu pe blog :).
     Am avut dimineata examenul pentru permis de conducere. Am luat acum ceva timp sala, iar astazi eram programat pentru ,,traseu''. S-a intamplat ca astazi sa fie o zi foarte urata cu frig si ploaie, exact ce nu iti doresti in ziua cand ai de trecut examenul pentru permis. O sa trec peste detaliile tehnice deoarece am mai scris ca in Pennsylvania sa iti iei carnet de conducere este aproape o formalitate mai ales daca ai condus deja in Romania. Nu esti obligat sa iei ore la scoala de soferi, nu trebuie sa faci cursuri de legislatie, trebuie doar sa te prezinti la centru de examinare. Prima data sa dai sala si a doua oara traseul. Singura parte negativa este ca dureaza foarte mult intre cele 2 parti. In cazul meu aproximativ 6 saptamani, care este de obicei perioada standard de asteptare. In acesti timp insa, ai dreptul sa conduci masina cu un ,,Learner permit'' doar ca trebuie tot timpul sa fii insotit de cineva cu permis.
     Revenind la povestea de azi, asa cum va spuneam, era frig si ploua destul de tare. Am ajuns la locul de examinare, ne-am asezat cu masina la coada (eram a treia masina in rand) si asteptam cuminti sa ne vina randul. Examinarea incepe intr-o parcare destul de mare, undeva mai in spate iar mai in fata, cam la 150 de metri, este si sediul unde se intocmesc toate actele pentru permis (daca treci intri in acea cladire pentru poze si eliberarea permisului).
     O masina, tot pentru examen, tocmai plecase cand am ajuns noi si asteptam frumos ca domnul instructor sa fie adus inapoi, cat mai aproape de urmatoarea masina programata la examen, ca sa nu se ude. Plus, ca in logica mea asa ar fi fost si normal, cel cu masina sa il protejeze de ploaie si frig  pe cel fara masina :). Se intoarce masina, parcheaza langa intrarea in sediu iar domn instructor vine frumos prin ploaie, cu hartii bagate pe sub haina ca sa nu le ude, catre urmatoarea masina. Eu si Andreea, invatati ca in Romania, ca  in fata functionarilor publici stai drepti, incerci sa nu-i superi, te porti frumos cu ei, am ramas putin surprinsi. Nu intelegeam de ce a fost lasat saracul om sa vina pe jos prin frig si ploaie. Primul gand este cel romanesc, normal. Apoi incercam sa gandim dupa logica de aici.  Carevasazica, aici important nu e functionarul, ci platitorul de taxe si impozite. El trebuie sa fie fericit si confortabil, in speta aproape de intrarea in sediu.  Hmmm ce chestie:). Acelasi lucru l-am patit si eu si toti cei prezenti la examen azi. E un alt fel de privit problema functionarului in slujba cetateanului. Ok, nu o sa generalizez ca sigur sunt exemple proaste si in SUA, insa noi pana acum nu le-am intalnit. Probabil ca sunt exceptii, asa cum in Romania exceptiile sunt cei corecti:).
     Inca un exemplu de a face lucrurile corect si logic. Fiind de putin timp aici, noua inca nu ni se par logice. Si asta e cel mai trist si spune multe de modul in care am crescut si societatea in care am trait. Da, ok, nu vreau sa incepeti sa spuneti ca vezi Doamne gata am uitat de am plecat si aruncam cu noroi in tara noastra dar ma gandesc oare cum ar sta lucrurile in Romania daca s-ar intampla aceste lucruri simple dar relevante:)?

No comments:

Post a Comment