Thursday, November 27, 2014

Echivalarea studiilor in SUA / Studies equivalency in US.

Romanian:


Salutare din nou:),
       Hai ca a trecut ceva timp de cand nu am mai scris insa a fost o perioada mai aglomerata pentru noi. Insa astazi voi recupera si voi avea 4 noi postari.Un nou record:)).Senzational!!!
Aceasta este prima si se refera la echivalarea studiilor in SUA. Pentru cei care au de gand sa isi echivaleze studiile in SUA trebuie sa stie ca toata aceasta munca trebuie inceputa de acasa, cu ceva timp inainte de a veni in State.
         Dar sa o luam cu inceputul. Exista in SUA mai multe agentii de echivalare a studiilor. Una dintre ele si cea pe care am folosit-o si noi este WES - World Educational Services, www.wes.org. Aceasta agentie ne-a fost recomandata de mai multe lume si toate cele 3 universitati din Philadelphia la care am aplicat ne-au spus ca lucreaza cu Wes. Pentru a va informa despre actele necesare puteti intra pe site-ul lor si aflati toate detaliile. Eu va spun ce a trebuit sa facem noi si ce a rezultat de aici. In romania eu am facut 4 ani la Universitatea Transilvania din Brasov, sectia Finante-Asigurari iar Andreea a facut 5 ani la SNSPA, sectia Comunicare si Relatii Publice.
         Intai de toate am autentificat diploma la Minesterul Educatiei. Apoi trebuie apostilata la Prefectura, urmeaza traducerea + legalizarea iar la sfarsit supralegalizarea la Camera Notarilor Publici. Toate acestea pot dura cateva saptamani si de aceea ar fi bine sa incepeti din timp. Costul nu e foarte ridicat si cred ca merita efortul. Pe noi ne-a costat aproximativ 300-400 ron pentru amandoi. Este necesara toata aceasta procedura atat pentru diploma de licenta cat si pentru foaia matricola.
         Inarmati cu aceste acte am fost pe la universitatile din Philadelphia care inainte de orice ne-au cerut raportul de echivalare de la Wes. Noi in prima faza, nestiind cum stau lucrurile, am fost doar cu actele traduse si legalizate, crezand ca poate sunt si universitatile in masura sa ne ofere o echivalare. Drept urmare am trimis actele la aceasta agentie, am platit cam 700$ ( cam mult ce-i drept) si am asteptat aproximativ 2 saptamani rezultatul. Am cerut mai multe copii deoarece raportul trebuie sa soseasca la universitate direct de la Wes. Am cerut 4 copii ( 3 pentru universitatile la care aplicasem plus 1 pentru noi sa vedem rezultatul).
         Surpriza placuta a fost cand,  la primirea raportului, am vazut ca ne-au fost echivalate studiile in totalitate si practic putem aplica direct la master.In cazul meu au fost echivalate din cele 249 de credite din Ro doar 177 iar Andreei din 240 i-au fost recunoscute 168. Pentru unele universitati mai este necesara si o diploma IELTS sau Toefel insa pentru altele nu.
        Sfatul meu este sa nu neglijati acest aspect deoarece salariile pentru cei cu studii superioare sunt de 3-4 ori mai mari iar posibilitatea unei cariere de succes este si mai mare. Evident pentru cei care doresc acest lucru:)
      Si s-a incheiat prima postare de azi 27 noiembrie 2014:)
      Ne vedem la pagina urmatoare:)
       

English:


Hello again J
It’s been a while since I posted  something but recently we’ve been quite busy. Today I will make it up with 4 postings. A new record. Sensational! J
This is about how you can equivalate your studies in US. For all those who are interested they have to start working on this way before arriving here.
But let’s start with the beginning. In US there are several agency that can equivalate your study. We worked with WES – World Educational Service www.wes.org. This agency was recommended to us by all  three universities that we went to. For more information about the necessary documents you can visit their website.
As I said you need to start working on your documents from home. After that you must contact WES and send them all the documents. For us it cost about 700$ per person and we waited for about 2 weeks. Surprise surprise…when we received the papers we saw that they equivalate all our classes and we have the equivalate of US graduate diploma.
My advice is not to underestimate this aspect because the salaries are much higher for those who graduate from college. About 3-4 times more.

       
 

No comments:

Post a Comment