Tuesday, November 4, 2014

Interviuri si joburi/ Jobs and Interviews

   Romanian:  


Ei dragilor, dupa ce v-am povestit un pic cum e in Philly, cum ne-am descurcat cu actele, urmatorul pas a fost cautarea unui job. Initial ne-am facut fiecare resume-ul boboc (aici nu e CV, e resume) si l-am postat pe toate site-urile de joburi pe care le stiam: Monster, CarrerBuilder, Glassdoor, Snagajob, Linkedln, Indeed....In primele doua saptamani ne-au innebunit cu telefoanele ca sa fim agenti de asigurari (viata si sanatate). Au vazut ca amandoi am lucrat in asigurari asa ca dai bataie si suna:). Toate bineinteles ca erau firme "cunoscute" care se extind si au nevoie de echipa de vanzari. Ofereau training si cam atat......comision la incheierea politelor. La inceput pentru ca nu aveam masina si permis si pentru ca interviurile erau si la distante de 2 ore de mers cu masina le-am mai triat sau ceream sa dam interviul telefonic sau pe skype daca se poate. Majoritatea puteau pentru ca de fapt nu era un interviu, ei aveau nevoie de oricine, ei te convingeau sa mergi la ei. Am dat cateva interviuri telefonice, nimic senzational, toti cereau sa ai o licenta in asigurari pe care noi nu o aveam si bineinteles masina proprie sa te poti deplasa. OK, am vazut cum sta treaba cu asigurarile, oricum nu voiam sa facem asa ceva aici, asa ca am inceput sa zicem pas cand ne sunau pentru interviuri.
      Pasul doi a fost sa ne modificam un pic resume-urile pentru ca apaream amandoi manageri la ultimele joburi, dar aici nu aveam cum sa lucram asa ceva si trebuia sa o luam de la zero. Asa ca ne-am facut niste resume-uri ca pentru incepatori si am decis ca pentru inceput sa aplicam la supermarket-urile din jurul casei unde toti aveau afise in geam ca angajeaza pe perioada sarbatorilor extra ajutor. Dar noi am crezut ca mergem pe la magazine, lasam resume-urile si daca e ne cheama ei la interviuri. Total gresit! Aici aplici online pe site-ul magazinului, incarci resume-ul si apoi faci un scurt chestionar despre tine: ai drept de munca?, rasa?, gen?, varsta-intre 18 si 40?, esti veteran? primesti ajutor de la diferite institutii si le enumera ei? iar cea mai tare intrebare a fost daca suntem asistati social de pe urma urganului Katrina? Apoi urmeaza chestionarul propriu zis unde intrebarile nu sunt grele, sunt de personalitate, cu raspunsuri de la dezaprob in totalitate la agreez in totalitate, dar sunt foarte foarte multe.....adica la un magazin au fost 94 de intrebari!!! si bineinteles ca se repeta sub alta forma ca sa te prinda daca minti. Cea mai tare intrebare a fost: cat la suta din politicieni credeti ca sunt corupti? cu variante de genul: peste 10%, peste 25%, intre 50% si 75%....etc
Va repet, joburile erau sezoniere, majoritatea part time si puteai fi caserita, la relatii cu clientii, merchandiser, nu cine stie ce pozitii. Am ajut timp si rabdare si am aplicat la cateva magazine: Target, Wallmart, Macy's, Bloomingdales, etc. Spre surprinderea mea, ne-au sunat cei de la Target pentru un prim interviu, pentru ca si pentru aceste job-uri poti sa dai cate 2-3 interviuri. Am dat eu primul interviu telefonic, am fost intrebata de tot felul de situatii din care am iesit cu brio de genul: Spune-mi o data cand ai fost creativa intr-o situatie. Ce ai facut exact si care a fost situatia? sau Da-mi exemplu cand ai avut mai multe lucruri de facut la job, ce exact aveai de facut si cum te-ai descurcat? si tot asa vreo 20 minute....eram pregatita pentru ca internetul e plin de oameni care scriu cum a fost la interviuri asa ca stiam la ce sa ma astept. La sfarsit imi spune duduia cu care am sustinut interviul ca daca voi trece mai departe ma vor suna. Apropo eu am pariat ca este asiatica sau indianca pentru ca abia abia o intelegeam ce ma intreaba din cauza accentului si nu eram la primul interviu telefonic. Toate bune si frumoase, a doua zi primesc mail de la Macy's ca ma vor la un interviu si sa intru la ei pe site sa-mi programez ziua si ora la interviu (alegeam eu cand pot dintr-un calendar dat de ei). Aleg repede ziua de 29 octombrie, ma pregatesc din nou cu intrebari pentru ca e plin internetul, de data asta era un interviu fata in fata ceea ce ma facea sa ma simt mult mai confortabila, fac si niste simulari acasa cu Cata, merg in magazin cu o zi inainte sa vad despre ce e vorba ca nu ajunsesem si in 29 merg frumos la interviu. Macy's este un magazin destul de mare cu haine in general, cosmetice, lucruri de casa. Ajung la interviu, ma intreaba cateva chestii de inceput ca apoi cu aplicatia mea online sa inceapa setul de intrebari. Cred ca erau vreo 4-5 pagini. Ea ma intreba, eu raspundeam, ea nota. Din nou pe aceeasi idee: de ce Macy's, zi-mi o situatie cand....? dar cum ai facut asta?....care ar fi aportul tau in x situatie?....cum ai vinde un card de credit Macy's? daca un client iti spune ca a avut o zi proasta ce ii spui? cum faci un client sa nu se simta prost ca nu a cumparat nimic din magazin?...cam asa vreo 30 minute. Ca la sfarsit sa-mi spuna ca sunt ok, ei ma vor si cred ca ma potrivesc la parfumuri sa fiu ajutorul vanzatoarei. Salariul fix, platit la ora, postul este part time cu posibilitatea de extra ore si momentan sezonier, urmand sa discutam ulterior o posibila colaborare pe viitor. Ies de acolo fericita, completez niste acte si plec multumita ca am inceput de undeva. 
    Voi continua sa caut job-uri insa e greu sa-ti schimbi domeniul dupa 8 ani de asigurari fara sa o iei de la zero, asa ca sunt constienta ca e un nou start. Am sa revin cu detalii de la locul de munca in decembrie ca doar atunci voi incepe.
    Concluziile le trageti voi, fiecare cu personalitatea si stilul lui. Eu pot sa va spun ca ma asteptam la ceva mult mai simplu, dar asa cum am mai auzit de multe ori America nu e pentru oricine iar aici trebuie sa uiti cam tot ce ai invatat acasa.



English:


Well, dears, after I told a little bit about how is Philly and how we had our first contact with USA authorities the next step was to search for a job. We started by creating a good resume, posted to all the job search sites that we knew: Monster, CareerBuilder, Glassdoor,, Snagajob, Linkedin, Indeed, etc. In the first 2 weeks we received a lot of calls for jobs like insurance agents. We both had experience in this field so normally that we received this calls. All the companies were of course ,,well known’’ and they provided training but that was about it. You were only getting paid in commission. In the beginning because we didn’t have a car we couldn’t go to all the interviews. Some of them were even as far as 2 hours drive. We skipped some, we interview some over Skype but overall nothing was too serious. This were not actually interviews because most time they were just hiring anybody ( after all they only paid a commission on policy signing). Anyway most of them were asking for personal car and for insurance license which we didn’t had. We didn’t even want this kind a jobs so we started to skip the interviews in this field of work.
Next step was to make some changes in our resumes.  We both had managers jobs back home but we thought that there are little chances to get similar jobs here. We knew we had to start from zero. So we decided to adjust the resumes so we both will appear as beginners. The holiday season was coming and all the stores were hiring seasonal workers. We thought it will be a good way to start. We were ready to start walking around from store to store and leave our resumes with the HR department. Big mistake. Nobody does that anymoreJ. Everything is online. You sign up for an account on the company sites, you upload your resume and answer a bunch of questions like: are you legally allowed to work in USA? Gender? Age? Veteran? Are you a Katrina hurricane survivor? Etc. Then a questionnaire has to be answered with all kind of questions. Some of them are really strangeJ. And all this for some seasonal part time jobs. You need time and patience because each process can take up to 1.5 hours. We applied to some stores like Macys, Target, Walmart, Sears, etc. Surprisingly Target called and had an interview with them. The interview was over the phone. There were all kinds of questions like: tell me a situations when you had to be creative, tell me a time when you had to multitask. This kinds of questions. You got the idea. The second day Macys calls and we schedule an interview with them This time in person. Again I prepare for the interview reading on line what kind of questions they ask, what are they looking for, etc. The interview took about 30 minutes. Same types of questions like Target and in the end they say I got the job and I will be working in the flagrance department. The job is part time and just for the holiday season. After we can discuss the possibility of continuing for a longer period of time. I fill in some more papers and leave the place happy that I will start a new job. I will continue to search for jobs but is hard to change the domain after 8 years in the insurance field without starting from ground zero.
I personally was not expecting this kind of interviews for some basics part time jobs. I thought the process will be much simpler. But then again America is not for everybody and everything you knew before you have to forgetJ.



No comments:

Post a Comment